Rittenkaart / strippenkaart aanmaken

Hoe maak ik een rittenkaart, strippenkaart of beurtenkaart aan?

Om een rittenkaart, strippenkaart, beurtenkaart of pakket aan te maken volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar Producten
  2. Klik op Nieuw product
  3. Selecteer Rittenkaart (NL) / Beurtenkaart (BE) bij type product
  4. Vul naam in, bijvoorbeeld "10-rittenkaart"
  5. Klik op Volgende


Je hebt vervolgens de volgende basisinstellingen:

  • Naam: geef een naam aan het product, bijvoorbeeld 10-Rittenkaart of 20 Credits. Zo kun je bijvoorbeeld simpel aangeven voor hoeveel sessies de rittenkaart geldt of hoeveel credits het pakket bevat.
  • Credits: geef aan hoeveel credits (ritten/beurten) men ontvangt bij aanschaf van het product.
  • Geldigheidsduur: geef aan hoeveel dagen, weken of maanden het product geldig is bij aanschaf.
  • Omschrijving: geef eventueel een beknopte omschrijving mee om bijvoorbeeld aan te geven welke lessen of trainingen met het product geboekt kunnen worden.
  • Tarief: bepaal zelf het tarief of de prijs (incl. BTW) van het product. 
  • Btw: stel het btw-percentage in, bijvoorbeeld 9% of 21%.

Verder heb je de volgende extra instellingen:

  • Proefpakket: je kunt eenvoudig een (gratis) Proefpakket aanmaken, door bij Proefles, -pas of -pakket "Ja" te selecteren. Het product kan dan maar één keer worden aangeschaft per klant. Dit is ideaal als je bijvoorbeeld een kennismakingspakket wilt aanbieden. 
  • Product verbergen in shop: je kan het product verbergen in de shop, zodat je het enkel zelf aan klanten kan verstrekken via bijvoorbeeld een betaalverzoek.
  • Info in e-mail: er is de mogelijkheid om de klanten extra informatie of instructies te geven in de e-mail welke gestuurd wordt na aanschaf van dit specifieke product.
  • Geldig t/m: je kunt een specifieke einddatum toevoegen aan het product. Let op: als deze datum wordt opgegeven overschrijft het de geldigheidsduur wat normaal voor het product geldig is.
  • Enkel voor klantgroep (PRO): je kunt instellen of het product enkel aangeschaft kan worden door een klant die tot een specifieke groep behoort, zo kun je bijvoorbeeld een uniek of goedkoper product aanbieden.