Familieaccounts instellen

Voordat jij of een klant een familieaccount kan aanmaken is het belangrijk om eerst familieaccounts te activeren. Familieaccounts kun je enkel activeren wanneer je een Pro account hebt en kun je doen via de volgende stappen:

  1. Ga naar Account
  2. Klik op tabblad Instellingen
  3. Scroll naar Klanten
  4. Selecteer 'Optioneel' of 'Verplicht' bij Familieaccounts activeren

Indien het verplicht is, dan zal een klant altijd een familielid moeten opgeven. Dit is bijvoorbeeld ideaal voor jeugdverenigingen of bedrijven die enkel activiteiten voor kinderen organiseren. 

 

Wat kan een familieaccount?

Wanneer een klant of lid een product heeft gekocht voor een familielid, bijvoorbeeld zoon of dochter, of een familielid heeft toegevoegd aan zijn account dan kunnen ze eenvoudig voor het familielid boeken en producten kopen. Een klant of lid kan meerdere familieleden toevoegen en daardoor optimaal alle boekingen en producten beheren.

Daarnaast kun jij de familieleden toevoegen aan sessie of reeks, en tevens de familieleden beheren via de profiel van de klant.