Inschrijfkosten toevoegen

Indien je een Pro account hebt kun je eenvoudig inschrijfkosten toevoegen aan abonnementen of rittenkaarten. Inschrijfkosten zijn extra eenmalige kosten die je kunt toevoegen aan een abonnement of rittenkaart. Wanneer een nieuwe klant of lid een nieuw product koopt waarbij inschrijfkosten zijn geactiveerd dan zullen ze ook eenmalig inschrijfkosten moeten betalen tijdens het afrekenen.

Inschrijfkosten aanmaken als product

 Inschrijfgeld is een apart product, welke aangemaakt kan worden via Producten:

  1. Ga naar Producten
  2. Klik op Meer
  3. Klik op Inschrijfkosten
  4. Vervolgens kun je de volgende informatie meegeven:
  • Naam
  • Omschrijving (zichtbaar tijdens afrekenen)
  • Tarief (inclusief BTW)
  • BTW percentage 

Inschrijfgeld activeren bij producten

Zodra je inschrijfkosten hebt toegevoegd (aangemaakt) dan zal bij elk nieuw abonnement of rittenkaart dat je aanmaakt automatisch inschrijfkosten van toepassing zijn.

Mochten er al producten zijn aangemaakt waarbij de inschrijfkosten van toepassing zijn, dan kun je bij bestaande producten aangeven dat inschrijfkosten van toepassing zijn:

  1. Ga naar Producten
  2. Ga naar het product waar inschrijfkosten van toepassing zijn
  3. Klik op Wijzig
  4. Ga naar Extra Opties
  5. Vink Inschrijfkosten aan
  6. Vanaf nu zal elke nieuwe klant/lid bij aanschaf van het product inschrijfkosten moeten betalen

Per klant inschrijfgeld instellen  

Wanneer je een nieuwe klant hebt en deze klant geen inschrijfkosten hoeft te betalen, kun je de klant eerst aanmaken. Tijdens het aanmaken van de klant kun je via "Meer gegevens" aangeven dat de klant geen inschrijfkosten hoeft te betalen.

Daarnaast kun je ook per klant aangeven dat Inschrijfkosten niet verplicht zijn. Dit kan via het profiel van de klant onder het tabje Info.