Rittenkaart in termijnen betalen

Naast dat je bij een abonnement makkelijk terugkerende betalingen kunt instellen, is het ook mogelijk om bij een rittenkaart, strippenkaart of beurtenkaart termijnbetalingen in te stellen. Het is hierdoor bijvoorbeeld mogelijk dat een hoog bedrag in meerdere termijnen betaald kan worden. Dit kan eventueel via een betaallink of automatische incasso (domiciliƫring).

Om een nieuwe rittenkaart aan te maken en termijnen in te stellen volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar Producten
  2. Klik op Nieuw product
  3. Selecteer Rittenkaart bij type product
  4. Scroll naar Betaalinstellingen
  5. Ga naar veld "Termijnen instellen?" en activeer dit.

Om termijnen bij een reeds aangemaakte rittenkaart in te stellen:

  1. Ga naar Producten
  2. Klik op de button Wijzig bij de rittenkaart
  3. Scroll naar Betaalinstellingen
  4. Ga naar veld "Termijnen instellen?" en activeer dit.

Vervolgens heb je de optie op het aantal termijnen in te stellen en de betaalperiode, oftewel de periode per termijn. Je kunt altijd achteraf een termijn aanpassen of een termijn toevoegen, zie kopje hieronder voor meer informatie.

Wanneer een klant het product koopt, bijvoorbeeld via de shop of een betaallink, dan zal de klant eerste termijnbetaling moeten voldoen. Vervolgens zullen de volgende termijnbetalingen op basis van de instellingen worden gepland.

 

Termijnbetaling wijzigen of toevoegen bij lopende rittenkaart

Wanneer iemand een product heeft gekocht dat in termijnen moeten worden betaald, dan worden automatisch alle termijnbetalingen gepland bij de rittenkaart van de klant.

Indien je een termijnbetaling wilt aanpassen, bijvoorbeeld de datum of het tarief, of wilt verwijderen dan volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar het profiel van de Klant
  2. Klik op tabblad Producten
  3. Klik op het product en kijk bij Betalingen
  4. Klik op het wijzig-icoontje achter de betaling

Je kunt ook een nieuwe termijn aanmaken door eventueel op "Nieuwe termijn aanmaken" te klikken.