Wanneer je een betaling van een klant of lid wilt terugstorten, dan kun je dat op verschillende manieren doen:
1. Betaling terugstorten via Mollie
Het meeste makkelijk is om de betaling terug te storten via Mollie. Wanneer je inlogt op jouw Mollie account dan kun je via Transacties > Betalingen op basis van de order referentie, bijvoorbeeld O1234, of naam van de klant de betaling opzoeken en erop klikken. Vervolgens heb je de mogelijkheid om de betaling terug te storten. Voor meer uitleg kun je het FAQ-artikel van Mollie raadplegen.
Wanneer je een betaling terugstort dan zal automatisch de betaling weer "open" komen te staan in Trainin. Je kan dan eventueel de betaling annuleren indien geen factuur is aangemaakt of een creditfactuur aanmaken indien er een factuur is aangemaakt.
2. Betaling zelf terugstorten
Je kunt eventueel ervoor kiezen om zelf de betaling terug over te maken naar de klant. Je kan dan eventueel een creditfactuur aanmaken indien er een factuur is aangemaakt.