Het komt wel eens voor dat je credits wilt teruggeven aan een klant. Hieronder heb je 2 opties om credits terug te geven.
1. Credits teruggeven aan rittenkaart of pakket
Om het credits terug te geven bij een rittenkaart of pakket volg je de volgende stappen:
- Ga naar het profiel van de Klant
- Klik op tabblad Producten
- Klik op de opties-button
van rittenkaart of pakket
- Klik op Wijzigen
- Wijzig het aantal credits resterend
Let op: het is niet mogelijk om meer credits toe te voegen dan dat het product oorspronkelijk telde (bijv. een product met oorspronkelijk 10 credits kan niet worden aangepast naar 11 credits).
2. Credits teruggeven aan abonnement
Je kunt bij een abonnement het aantal resterende credits in de huidige periode aanpassen. Om het credits terug te geven bij een lopend abonnement volg je de volgende stappen:
- Ga naar het profiel van de Klant
- Klik op tabblad Producten
- Klik op de opties-button
van het abonnement
- Klik op Wijzigen
- Wijzig het aantal credits resterend per periode
Let op: indien bij het abonnement is ingesteld dat ongebruikte credits kunnen worden meegenomen, dan kunnen de resterende credits ook in de vorige perioden, waarin de credits nog ingezet kunnen worden in de huidige periode, worden aangepast.
3. Losse credits (product) teruggeven
Het kan zijn dat je losse credits wilt teruggeven, omdat bijvoorbeeld credits al van een abonnement zijn afgeschreven. Om credits terug te geven kun je eenvoudig een "eenmalig" product, zoals een Losse les of 1x Personal Training, gratis verstrekken aan een klant. Mocht je dit product nog niet hebben dan kun je deze aanmaken. Vervolgens kun je de volgende stappen doen:
- Ga naar profiel van Klant
- Klik op de opties-button
achter de naam van de klant
- Klik op Product geven
- Selecteer het eenmalig product
- Selecteer "Geen betaling vereist"
- Optioneel: geef aantal producten op
- Klik onderaan op Product geven