- Ga naar het profiel van de Klant
- Klik op tabblad Producten
- Klik op de betalingen-button
van het product
Vervolgens heb je 3 opties:
1. Betaling wijzigen
Indien je een betaling wilt wijzigen dan klik je op het wijzig-icoontje achter de betaling. Vervolgens kun je de volgende instellingen wijzigen:
- Betaaldatum: de datum waarop betaalverzoek wordt verstuurd naar klant of lid.
- Bedrag: bedrag (incl. btw) dat betaald moet worden.
- Startdatum periode: startdatum van periode waarvoor wordt betaald.
- Einddatum periode (t/m): einddatum van periode waarvoor wordt betaald. LET OP: op basis van deze datum wordt automatisch de datum van de volgende betaling bepaald (dit is de dag na de einddatum), zodat weer een betaling wordt ingepland voor de aansluitende periode.
Vervolgens klik je op opslaan als je eventueel wijzigen wilt doorvoeren.
2. Betaling annuleren
Indien je een betaling wilt annuleren dan klik je op het wijzig-icoontje achter de betaling. Vervolgens klik je op de rode annuleer-button om de betaling te annuleren.
LET OP: indien je terugkerende betalingen in zijn geheel wil stopzetten dan dien je op Stop betalingen te klikken.
3. Nieuwe betaling inplannen
Indien je alvast een nieuwe betaling wilt inplannen dan klik je op Volgende betaling aanmaken, vervolgens wordt een nieuwe betaling aangemaakt. De betaaldatum wordt automatisch vastgesteld op basis van de einddatum periode (t/m) van de vorige betaling en incasso-instellingen. Als je de betaaldatum wilt wijzigen dan kan dat door de betaling te wijzigen (zie hierboven).
Betalingen worden automatisch altijd één periode vooruitgepland. Hier hoef je niks voor te doen. Een volgende betaling aanmaken kan interessant zijn wanneer je betalingen in de toekomst wilt wijzigen of verwijderen.