Je kunt een klant (of deelnemer) op twee manieren uit een reeks verwijderen:
1. Via agenda bij sessie (die behoort tot reeks)
Klik in de Agenda op een sessie die behoort tot de reeks waar je de klant aan hebt toegevoegd en ga naar Deelnemers. Klik je vervolgens op het kruisje achter de naam van de klant.
Je krijgt onderstaand venster te zien waar je kunt bevestigen dat je de boeking wilt annuleren. Echter, om de klant te verwijderen uit de reeks klik je op "Annuleer boekingen die behoren tot deze reeks".
Je hebt vervolgens de mogelijkheid om de optie van annuleren te wijzigen (zie ook onderaan deze pagina), standaard worden de boekingen vanaf de datum van de sessie geannuleerd.
Klik vervolgens op "Ja, annuleer boekingen" om de boekingen te annuleren.
2. Via profiel klant bij "Boekingen"
Ga naar het profiel van de desbetreffende klant het klik op het tabblad "Boekingen". Vervolgens worden de boekingen of aanmeldingen van de klant weergegeven. Om de klant uit de reeks te verwijderen kun je achter de boeking of aanmelding die behoort tot de reeks op het kruisje klikken.
Je krijgt onderstaand venster te zien waar je kunt bevestigen dat je de boeking wilt annuleren. Echter, om de klant te verwijderen uit de reeks klik je op "Annuleer boekingen die behoren tot deze reeks".
Je hebt vervolgens de mogelijkheid om de optie van annuleren te wijzigen (zie ook onderaan deze pagina), standaard worden de boekingen vanaf de datum van de sessie geannuleerd.
Klik vervolgens op "Ja, annuleer boekingen" om de boekingen te annuleren.
Let op: wanneer je alle boekingen of aanmeldingen van de klant annuleert dan krijg de klant ook zijn of haar credits terug. Mocht je dit niet willen dan kun je via het profiel van de klant bij het tabblad "Producten" de credits weer in mindering brengen.
Opties boekingen annuleren
Wanneer je hebt aangegeven dat je boekingen wilt annuleren die behoren tot de reeks, dan is standaard de optie "Alle boekingen worden geannuleerd vanaf de datum van deze sessie" ingesteld. Door op het wijzig-icoontje te klikken kun je ook een andere opties kiezen. De volgende 3 opties zijn mogelijk:
1. Alle boekingen worden geannuleerd vanaf de datum van de boeking (standaard)
Stel dat je via de sessie op 19 juli een klant uit de reeks wilt verwijderen en je kiest voor deze optie, dan zullen alle aankomende boekingen van de klant vanaf 19 juli worden geannuleerd (dus ook de boeking van 19 juli).
2. Alle boekingen worden geannuleerd vanaf vandaag
Stel dat het vandaag 12 juni is en je hebt een sessie aangeklikt op een andere datum in de toekomst en je wilt de klant uit de reeks verwijderen, dan kun je evengoed aangeven dat je alle aankomende boekingen van de klant wilt annuleren vanaf vandaag. Alle aankomende boekingen of aanmeldingen van de klant zullen dan vanaf 12 juni worden geannuleerd.
3. Alle boekingen annuleren
In dit geval kun je alle boekingen of aanmeldingen annuleren in zowel het verleden als in de toekomst. Dit geldt dan alleen voor de boekingen die behoren tot de reeks.