Wanneer je een nieuwe activiteit aanmaakt kun je onder het tabje Planning bij het veld "Wachtlijst opties" aangeven of je een wachtlijst wilt aanzetten indien de sessie volgeboekt is.
Verder kun deze instelling van een activiteit altijd achteraf wijzigen:
- Ga naar Activiteiten
- Klik op Wijzig van de desbetreffende activiteit
- Klik op tabblad Planning
- Scroll naar Boekingsopties
- Ga naar veld "Wachtlijst opties"
Met de wachtlijst functie kan een klant of lid zich aanmelden voor een volgeboekte sessie (bijvoorbeeld les of training). Mocht er een afmelding zijn voor een sessie, dan wordt de klant die zich als eerste op de wachtlijst heeft gezet automatisch aangemeld voor de sessie en ontvangt hiervan een melding per e-mail.
Wie als eerste op de wachtlijst staat, zal ook als eerste worden toegevoegd zodra er een plek vrij komt. Een klant kan niet zien hoeveelste hij of zij op de wachtlijst staat. Dit is als voor jou wel inzichtelijk bij de sessie (via Agenda). Daarnaast is er geen beperking ingesteld aan de hoeveelheid klanten op een wachtlijst.
Je kunt geen klanten op de wachtlijst zetten, dit kunnen klanten enkel zelf doen. Wel kun je een klant direct toevoegen aan de sessie.