Om een activiteit aan te maken volg je de volgende stappen:
- Ga naar Activiteiten
- Klik rechtsboven op Nieuwe activiteit
Het aanmaken van een activiteit bestaat uit een aantal eenvoudige stappen:
1. Info
De eerste stap begint met het geven van informatie over je activiteit. Vul de naam van de activiteit in, selecteer een of meerdere categorieën en geef de locatie (of meerdere) op waar je activiteit plaatsvindt (je kunt altijd extra info geven bij de omschrijving van je activiteit).
Geef vervolgens aan of het om privé activiteit (bijvoorbeeld PT, privéles of bedrijfstraining) gaat, geef de maximale groepsgrootte op en geef een simpele en treffende omschrijving van je activiteit. Op het laatst geef je het niveau aan en of de activiteit binnen en/of buiten plaatsvindt. Indien je wilt, kun je ook aangeven welke faciliteiten aanwezig zijn.
2. Foto's
Upload een of meerdere foto's van je activiteit door een of meerdere bestanden te kiezen en op de button "Upload" te klikken. Je kunt daarnaast aangeven welke foto als eerste wordt getoond als je "Standaard afbeelding" aan te vinken bij de desbetreffende foto.
Belangrijke tip: Leuke en aansprekende foto's zorgen ervoor dat meer deelnemers je activiteit bekijken!
3. Tarieven
Je kunt per activiteit aangeven welke producten met bijbehorende tarieven je wilt activeren. Als je nog geen producten hebt aangemaakt zul je eerst een nieuw product moeten aanmaken. Je kunt producten koppelen aan meerdere activiteiten.
Voor meer info over producten en hoe je producten aan kunt maken, klik hier.
Je kunt daarnaast ook aangeven hoeveel credits per boeking in rekening worden gebracht.
4. Planning
Geef aan hoe lang de activiteit duurt in minuten, uren of dagen. Indien je een privé activiteit heb aangemaakt dan kun je eventueel opgeven of je vaste of flexibele boekbare tijdslots wilt instellen.
Na het instellen van de planning van je activiteit heb je een aantal boekingsopties, afhankelijk van type activiteit, die je kunt instellen:
- Boekingsinstelling: stel in of de activiteit direct, op aanvraag of niet geboekt kan worden.
- Annuleringsvoorwaarden: geef aan welke annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn.
- Annuleren zonder credits retour: geef aan of een deelnemer nog kan annuleren nadat de annuleringsvoorwaarden verstreken zijn, in dit geval verliest klant zijn of haar credits.
- Boekbaar tot: geef aan tot hoeveel uur van tevoren een klant nog kan boeken of aanvragen.
- Vooruit te boeken tot: geef aan tot hoe ver klanten in de toekomst vooruit kunnen boeken of aanmelden.
- Beschikbare plekken (optioneel): geef aan hoeveel plekken er via Trainin geboekt kunnen worden. Het kan zijn dat je niet alle plekken beschikbaar wilt stellen.
- Meerdere personen: geef aan of een klant voor meerdere personen kan boeken.
- Wachtlijst: geef aan of je een wachtlijst wilt instellen indien de sessie vol is.
- Klanten kunnen deelnemers zien: geef aan of men kan zien wie zich heeft aangemeld (klant moet hier wel toestemming voor hebben gegeven).
5. Overzicht
Als allerlaatste krijg je een overzicht te zien van jouw activiteit. Als niet alles is ingevuld dan wordt dat aangegeven. Ben je klaar? Maak je dan je activiteit definitief door op 'Voltooi activiteit' te klikken.